Saturday, May 16, 2009

Salah Siapa Sekarang?

Tadi sebelum gua lepak kedai kopi mahal ni, sempat gua tengok tv sekejap. Saja nak tunggu sudut matahari mencapah kebawah sedikit. Panas. Ada rancangan kanak-kanak baru, Pondok-Pondok tajuknya. Tv9. Sebiji macam Tom Tom Bak. Jenis penerbit akal sempit, macam inilah. Asyik tiru je suka-suka hati. Cubalah kreatif-kreatif sikit. Jangan buat-buat kreatif macam anak Yusof Haslam dahla. Itu bebal namanya.

Satu babak tu, budak-budak ni kene berlakon. Tajuk lakonan; Mat Rempit. Ape kejadah nak buat tajuk-tajuk macam ni. Buatla tajuk, "Pengalaman Saya Mengkaji Bulan" ke. "Fantasi Seorang Saintis Hebat" ke. "Saya Seekor Donald Trump" ke. Alahai... apa nak jadi la dengan media massa sekarang ni. Huh!

Salah satu dialog yang gua perasan:
Budak Gempal Pendek: "Awek lu tahu x yang dia jadi 'barang pertaruhan' malam ni?" Tanya beliau kepada rakannya, Budak Poyo Tinggi sambil Budak Garit Kurus buat-buat muka bohsia kat belakangnya.

AmaranKeras!
Jika terserempak dengan mesin empunya nombor plat bawah ni, lu orang jangan teragak-agak bagi signal kiri. Jangan cari pasal!



***NotisSambilan:
# Gua sekolah rendah, barang pertaruhan paling hebat pun cekedis@jajan dengan aiskrim. Kata-kata budak-budak sekarang bukan main lagi. Vokabulari semua dah hebat-hebat. Kecik-kecik dah pandai. Salah sapa woi?

No comments:

Post a Comment