Wednesday, May 11, 2011

Panass!


Malam kelmarin gua panas. Gua panas sebab bilik gua panas. Bilik gua panas sebab rumah gua panas. Rumah gua panas sebab kawasan Matang Jaya panas. Senang cerita Sarawak panas. Gua syak semenanjung Malaysia pun sama panas. Tiap-tiap hari boleh jadi 2 3 kali juga pekena mandi sebelum boleh dapat tidur malam. Kalau malas nak layan panas, balik kerja petang terus gua tidur sampai pagi esok pergi kerja semula.

Jadi, malam kelmarin panas dia lain macam sikit. Gua masuk rumah dah rasa macam masuk oven. Gua rasa kalau gua bela kucing, dah boleh jadi kucing panggang juga kucing gua. Tak boleh tahan, gua call kawan gua, Nyo, ajak tengok wayang di MBO The Spring. Cerita Fast & Furious 5 @ Fast 5. Gua pakai tee putih tanpa jaket. Baget nak layan pekena aircond puas-puas.

Cerita ok. Jalan cerita ok. Aksi ok, cuma adakala nampak tak logik. Paling ok, awek-awek kereta dalam cerita. Gilaan.

Dalam ok-ok, ada juga satu benda yang buat hati gua tak ok dan panas. Tiap kali babak cerita ada keluar watak awek-awek kereta yang panas-panas, penonton yang terdiri daripada jenis budak-budak yang sekarang tengah cuti semester, menjerit-jerit macam setan. Siap ada yang peewit peewit. Cilaka.

Gua panas. Apa lagi, gua bangun dan terus jerit kuat-kuat;

"Woi, ada bom! ada bom! Lari lari lari!!".

Gua buat-buat kalut sambil menggelabah tak tentu hala dalam kegelapan. Panik, berterabur juga orang bergelimpangan lari lintang pukang. Ada yang panjat kerusi, ada yang berlari dukung anak dan ada yang terus menangis sehingga hanya yang tinggal kami berdua.

Gua duduk semula, tersenyum dan sambung semula layan cerita sambil usap dada. Mujur gua jerit dalam hati.

1 comment:

  1. wehh! lu memang cool la bro!! kalau gua tak keruan gua nak takutkan org camtu...

    P/s: knpe lame lu tak update, and lu duk matang jaya juak? samalah kitai diatuk...

    ReplyDelete