Thursday, December 23, 2010

Surat Buat Santa


Kepada Santa Klaus,

Pertamanya, gua taklah kenal sangat sama lu ni. Tapi gua ada dengar-dengar, lu ni jenis manusia yang boleh kasi hadiah untuk orang lain jadi hepi-hepi masa Hari Natal. Dalam televisyen selalulah gua nampak. Gemuk, rambut misai dan jambang semua putih, pakai baju merah, baik hati, suka kanak-kanak, suka ketawa ho ho ho tiga dekah, dan ada kereta rusa boleh terbang tinggi. Canggih! Harap-harap malam Natal nanti kita boleh jumpa fes-tu-fes k. Teringin juga nak duduk atas riba lu.

Sebenarnya, gua tulis surat ini, untuk minta hadiah. Boleh tak? Gua senaraikan 5 benda. Lu pilihlah sendiri. Takpe, Malaysia tengah Megasale sekarang. Apa adahal.

Senarai teringin:
Apple Ipad - Menatang ni memang mahal. Itu pasal sampai sekarang gua tak mampu. Gua ada minta bapak gua belikan, sebaliknya gua dapat sejadah sama kain pelekat. Gua terus duduk tahiyat akhir. Gua faham.

ToyWatch Plasteramic Chronograph - Gua nak minta IWC Portuguese, lengan lu pun pakai Timex je. Jam Boy London yang ada kaler-kaler boleh tukar tu tak perlu. Gua dah ada.

Jersey bola keranjang Jason Kidd - Tak kiralah masa dia main di Mavericks ataupun Nets. Yang mana satu pun gua terima. Tahu kan? Lu bukan kaki bangku mana pun eh?

Album Radiohead's OK Computer - Tak jumpa yang ini, Nirvana's Nevermind atau Coldplay's A Rush Of Blood To The Head pun sedap jugak. Semua pun orait jugaklah senang cerita. Hehehe. Minta maaf Santa, gua ketawa sikit.

Anak patung penguin - Ini permintaan gua paling cikai. Beruang kutub gua tak nak. Jangan cari pasal. Harap-harap lu dapat kasi. Pehhh leeaasseeee.....

Sekian, terima kasih.

***p/s - Rumah gua takde pokok krismas. Jadi, hadiah tu lu letak bawah pokok puding kaler merah, sebelah pasu pokok lidah buaya betul-betul tepi tangga depan rumah. Hati-hati, haritu ada sarang penyengat kat situ. Lagipun, rumah gua takde cerobong udara untuk lu masuk malam-malam. Bapak gua kata Malaysia panas. Tak sesuai. Takpe kan? Ok, babai Santa Klaus..

***p/s sekali lagi boleh? - "Pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas":)

1 comment:

  1. hahaha.....
    Ajak..aku tegelak2 baca wishlist ko nih...
    dah alang2 tuh, ko mintakkan la iPad tu 2...aku nak gak seketul...haha

    ReplyDelete