Monday, May 11, 2009

Cerita Tentang Bolasepak: Usaha Lagi Arsenal!

Gua peminat Manchester United FC. Jap-jap, bukan sebab Ronaldo, tapi sebab memang minat menjelma dari kecil. Masa-masa nak tiba akil baligh lagi. Bukan apa, gua bayi-bayi lagi mak gua dah belikan lampin kaler merah. Syukur gambar syaitan merah tiada. Apa-apahal pun, Eric Cantona yang sebenarnya berjaya membuka mata gua tentang erti sebenar dunia bolasepak. 'Otai' dan 'style'. Tetapi, pemain kegemaran gua sekarang xlain xbukan, Paul Scholes. Kreatif dan genius. Rendah diri serta xmungkir janji (setia). Paras rupa simple-simple dengan rambut merah-merah tanpa ketak-ketak. Gua xnafikan yang sumbangan Ronaldo amat besar. Gua puja skills dia. Gua hormat 'freekick' torpedo dia. Tapi, yang gua xsuka adalah perangai dia. Nampak poyo sikt-sikit. Kalah Norman Hakim si muka busuk. Bangang! Ape kene mengena ni? Lantakla.



Untuk pasukan lain, pertamanya gua suka tengok permainan Arsenal walaupun Sagna agak hodoh pada pandangan gua. Rasa nak hantar kedai mamak je suruh potong rambut kasi licin-licin. Gua benci sikit-sikit Liverpool. Kalau xda Jerrat, gua benci banyak-banyak gamaknya jua. Apa-apapun, gua paling benci Chelsea. Tahap! Kalau Pahang beli Drogba, gua rela pindah Myanmar. Peduli apa jiran-jiran gua nak kata apa. Serius!

Generasi-generasi Arsenal memang gua jadikan idola sejak sekolah rendah. Bergkamp-Pires-Hleb-Arshavin(sekarang). Tapi gua xpernah sokong pasukan ini. Gua perhatikan cara permainan mereka dan aplikasikan dalam permainan gua. Itu pasal larian gua macam Pires. Ntah betul ke tidak kata-kata pihak pertahanan lawan itu dulu-dulu. Heh! Yang gua kesian sekarang ni, prestasi Arsenal makin huru-hara. Wenger pulak buat-buat keras kepala xnak tukar prinsip pembelian pemain baru. Asyik-asyik dengan pemain muda kulit hitam yang semua kekurangan pengalaman. Terutamanya budak-budak Perancis. Kalau budak luar pun, semua yang masuk hitam-hitam belaka. Kesian peminat-peminat Arsenal malu punya pasal nak tampal poster kat dinding bilik tidur. Gua bukan apa, gua nak tengok Chelsea duduk no.4 dalam liga. Arsenal no 3. No 2 pun boleh jugak la kot. Biar padan sikit muka Chelsea. Lahawau lahanat! Bladihel! Holikrep! Ptuihh!

***NotisSambilan:
# Kalau Arsenal dapat beli Rafael Van Der Vaart, saham gua sokong Arsenal naik 30%.

No comments:

Post a Comment